2017-07-09

Kort med en blandning

Hej på er!

Idag skiner solen igen, efter en dag med regn så långt ögat kan nå...
Vi har haft sjukdom i familjen hela veckan - så nu är jag trött och skulle vilja försvinna från allt och bara få vara - pyssla, kanske i en vecka eller så *ler*
Äh bara att drömma vidare och ta tag i livet igen ;)

Idag visar jag ett kort i rosa ( känns som att det är rätt ovanligt för mig, var länge sedan nu)
När jag började med scrapbooking så var det rosa jämt....


Blommor från prima och så den lilla blomman med 4 pärlor i har jag gjort med foamiran.
Lite härliga lerfigurer och så en kakservett.



Jag började med papper och detta kommer från 13 arts - secret letters
Jag gjorde ett helt vanligt 14 *14 cm kort  i rosa cs och så skar jag ett vit cs bit 28  * 10 cm och vek den på mitten. På det vita papprets mitt satt jag lite klister och på med ett band, jag gjorde likadant på baksidan och så på med ett rosa cs på det.



Detta knyter jag runt mitt kort sedan - blir en rolig effekt till ett vanligt kort *ler*
Så är det bara att dekorera




Så blev mitt kort och det kommer jag skicka till en vän som inte mår så bra.

Nu önskar jag er en härlig dag.

Kram Johanna Bergstrand Dt



material från fru limegrön

Papper - 13 arts secret letters
Prima blommor
Formar och lera
Foamiran
Text från Tim Holtz - verkar vara slut
Tårtpapper
Lim - fysiska butiken


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar