2017-07-16

Distress oxide + 13 arts = helt ok :)

Hej på er

Idag vill jag visa ett annorlunda kort för att vara mig *ler*

Jag har nämligen gjort ett caskort.

Jag har använt mig av distress oxide, stencil från 13 arts och stämplar från Tim Holtz.



Jag började med att färga in akvarellpapper med oxiden (jag använde 5 olika färger)
sedan la jag min stencil över och sprutade på vatten, direkt efter fönade jag på med embossingfönen.
Blev väldigt läckert.
När allt var torrt gick jag på med mina fjärilstämplar - jag färgade in dem med oxiden (jag använde 2 färger till varje fjäril) avslutade med lite glitterlim här och var.
Så la jag till en härlig text från Tim Holtz och så färdigt.

Kul att skapa med lite kladd då och då.




Nu önskar jag er en härlig dag.

Kram Johanna Bergstrand Dt


Material från fru limegrön

Distress oxide
13 arts stencil
glitterlim - finns i den fysiska butiken
Texter från Tim Holtz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar