2017-06-21

You are my sunshine

Jag har gjort en tavla till min son med massor av inspiration från 13@rts!

Som ni säkert vet så är Fru Limegrön Sveriges bästa leverantör av 13@rts produkter ;) och 13@rts har galet bra mixed media produkter till jätte bra priser. Dessutom har dom en underbart kreativ ägare och en galet kreativ huvuddesigner, ni har träffat Aida och Olga vet precis vad jag menar :)


Aida var och höll kurser i Stockholm i höstas och vi var jättemånga som gick korta kurser för dom i Solna på mässan i maj. Dessutom kommer dom tillbaka till Stockholm i höst igen! Men det var inte det jag skulle berätta utan att Olga dessutom ibland bjuder på livesändningar på Facebook och en sådan var jag med på för ett tag sedan.

Olga gjorde denna tag på mässan i Solna och på livedemon på Facebook gjorde hon en kompis till den som jag återkommer till.

Min tolkning är gjord på en liten canvas och bakgrunden är färgad med våra mister. Sen har jag färgat in en massa curly moss också med mister och limmat fast den med massor av multipurpose gelmedium.

Själva ansiktet/solen är gjord av vår nya lera i en form och sedan har jag dragit ut pannan till solstrålar. Har även fyllt på lite med mer lera också. Hjärtat är grundat med vit gesso och målat med misterna samt fått en massa struktur av glass filler och lyster av shiny powder. Glaspärlorna ger en galet fin lyster som jag inte lyckades fånga på bild tyvärr.
 Kugghjulen kommer från Wyzinaka.

När leran jag gjort ansiktet av var riktigt torr sprayade jag det gult med mist, torkade noga och duttade sedan versa mark dyna på hela ansiktet innan jag gnuggade på shiny powder.

Titeln är gjord på en gammal dymo apparat och fäst på 3D-kuddar. Lite guld splash på (jag vågade inte ta svart eller vit fast jag vet att jag borde) och lite extra glitter plus en "diamant" och så är den klar.

Jag vill verkligen uppmana och kanske utmana alla att testa att bygga om sina lerfigurer, det kan bli mer än bara det som är tänkt!
Material:
Canvas (finns i fysiska butiken)
Mister i gult, orange och rött
Shiny powder
Versa mark dyna
Glass filler
Hjärta
Curly moss
Multipurpose gelmedium
Diamanter
Kugghjul (på väg in i webbutiken)
Lera
Form till ansikte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar