2017-06-18

Klet och Kladd

Hej på er!

Idag ska det bli varmt och vad passar då - jo att dra sig tillbaka in i skuggan och pyssla *ler*
Jag har gjort ett kort med lite "klet och kladd"
Jag har jag använt mig av det nya foamiran; att göra blommor och allt jag säger är - jag är kär. Helt underbart sätt att göra egna blommor och superenkelt är det med.
Nästa vecka tänkte jag göra en video och visa er.


Jag började med att embossa mitt papper. och så färgade jag in det både med vanlig distress och det nya distress oxide.


Jag tycker det blir så läckert i sig.


Här ser ni mina blommor - 2 av dem har jag färgat in med vaxkritor ( mina kommer från faber castell/ gelatos) och fru limegrön har dem med i butiken. Dem andra 2 har jag använt 13 arts rainbow color- det är ett pulver som du häller på och så sprayar du med lite vatten och så fönar du på. Blir helt underbart och jag märkte att blommorna fick liv när fönen kom på - me like alot.
Ni ser även lite trassel.

så mitt kort.



Jag har använt lite formar och tryckt i Martha Stewarts lightlera i den och så blommor från prima.

Nu önskar jag er en härlig dag.

Många kramar Johanna Bergstrand Dt





Material från fru limegrön

Faber castell - gelatos
Distress mini och distress oxide
13 arts, rainbow colors
Lerformar
Martha Stewarts lightlera
Prima blommor
Foamiran

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar