2017-06-25

Blommor från foamiran

Hej på er

Jag lovade er att visa blommor från foamiran.

Det finns ju 2 sorter från det märket och jag köpte bara sådant man ska värma med hjälp av ett strykjärn.  Jag sprutade lite pulver på mina blommor och värmde på med min embossingfön och märkte då att blommorna reste på sig ändå och då behöver man inte något järn ;)

så här kan det se ut ;)


Jag ville göra en förvaring till mina blommor och just dessa kommer jag skicka iväg i en swapp.

Då tänkte jag mig en låda och ett kort runt om.


Själva lådan tillverkar jag själv. Jag gör den alltid med 2 cm tjock och bigar runt om lådan, så locket med några mm mera åt båda hållen. Jag mätte min kortstomme och så tar jag lite mindre mått till min låda.
Min kortstomme är  15,2 cm hög och 30,2 cm bred (ett halvt cardstock)


Då får jag som en bok som kan gömma min lilla låda som ni ser på bilden.


Framsida och baksida och nu bara att dekorera.


Jag har embossat ett svart cardstock och så borstat på lite lila distress oxide.
En rosafärgad foamiran blomma och lite dekorationer som jag gjutit i lerformar.

Hoppas ni förstod mitt inlägg.

Nu önskar jag er en härlig dag.

Många kramar Johanna Bergstrand Dt


Material från fru limegrön

Foamiran
Lera
Formar
trassel
rainbow color

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar