2017-04-29

Spinner card

Hej alla underbara bloggläsare, lördag igen och min bloggdag. Jag har gjort ett spinner card för första gången och jösses vad roligt det var. Sonen ville prova hela tiden :-). 

Jag använde sjörövar papper från ScrapBerrys härliga paper pack och de passade ju utmärkt med Wychinankas fantastiska sjörövar set. Jag använde delar från det stora setet på kortet och altrade de såklar som vanligt med Gesso och akrylfärg denna gång. Jag ville få fatt i en lite rostig och murrig färg och då finns det inget bättre än Vivid Vintage akrylfärgerna från 13 Arts. Jag använde även 13 Arts Metallicfärger Turquoise och Silver. 
 
För att få allt klart valde jag en sticker med texten: Just be Brave and Wild från 13 Arts Stickers Out of the Blue.
 
Så här blev kortet när allt var på plats:
 
När jag kommer hem från jobbet ska se om jag kan få ihop en liten film när den snurrar för det hanns inte med tills nu dessvärre. Men ni kanske kan gissa eller har sett det förut förstås :-)
    

Det här har jag använt:

Cardstock - Vit
13 Arts - Vivid Vintage Acrylic Americano - slut i lager
13 Arts - Vivid Vintage Acrylic Red Caffeine - slut i lager
13 Arts - Vivid Vintage Acrylic Cinnamon Latte - slut i lager

Kalla vårkramar, DT Lillian 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar