2017-04-16

Crisscross kort

Hej på er!

Idag tänkte jag inspirera er med ett crisscross kort.

Jag har använt massor av fina blommor mm


Jag visar först hur jag gjort min variant tänkte jag.


Min kortsida är 16 cm lång och min långsida är 24 cm och jag bigar och viker på mitten (blir då 12 cm ;)  ) den ena 12 biten skär jag av på mitten, sparar den biten och tänker sätta på den igen på andra sidan. Ni ser hur jag gjort lite längre ner.
Jag skär ett mönsterpapper som mäter 11,5 cm * 15,5 cm och så skär jag det i mitten så passar det perfekt.



Jag limmar igen kortet nederkant.



Då ser det ut såhär, sedan limmar jag på min andra bit på andra sidan, bara på kanten som ni ser, då får man en liten ficka upptill, så man kan sticka ner en tag.
Såhär blir det då.



Mitt färdiga kort.
Hoppas ni själva gör ett sådant kort.

Många kramar Johanna Bergstrand Dt

Material från fru limegrön
Blommor från prima
Fågel från scrappberrys
chippboard från wycinanka
tårtpapper
papper från scrappberrys - words lives forever
Bling från fysiska butiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar