2017-04-24

ATC

Hej hopp!




Idag visar jag er mitt första "Art trading card" jag någonsin gjort. Det var riktigt kul att göra något annorlunda och det var roligt att få dekorera något litet. Dessa kort hade vi som en utmaning att göra i torsdags i butiken och alla tyckte det var en riktigt rolig utmaning. Allas kort vart helt olika och det vart därför väldigt kul att få byta med varandra.


En beskrivning av vad ATC kort är (enligt wikipedia) ;
Ett Atc-kort har en given storlek som anges i inch: 2,5 x 3,5 inch. Omsatt i centimeter blir det: 6,4 x 8,9 cm. Formatet gör att korten passar i de speciella samlarplastfickor som finns att köpa för fotbolls- eller ishockeybilder.
Atc-kort brukar delas in i unika (som görs ett och ett, helt individuella), editioner (ett helt set med identiska kort) och serier (som har samma ”tema” men inte är likadana). Alla Atc-kort märks med namn, årtal och epostadress eller annan kontaktinformation. Serier ska numreras.


                                                                    
                                                                    Mitt ATC kort;


Jag har använt;
Det var allt för denna gång!




DT - Linus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar