2017-03-26

Kul vikning med maja design papper

Hej på er!

Idag är jag lite orange ni vet lite sådär glad och sprallig.
När man är sådan, så brukar det smitta av sig i scrappandet och då skapar jag helst i orange.
Så då vet ni framöver om jag är glad eller inte hehehe.

Jag älskar ju blommor och har en hel bunt med sådana på kortet.


Jag älskar prima och den stora blomman kommer därifrån.
Fågeln kommer från scrapberry, lite härligt trassel och så den lilla underbara flaskan som man kan fylla med vad man vill.  Texten kommer från Tim Holtz.

Dessa saker har jag tänkt att använda till mitt lilla kort.

Då kommer en liten tut hur jag gjort mitt kort.


Börja med att skära ut ett cardstock  23 cm på längden och 14 cm på höjden. Biga sedan vid 9 cm
Den lilla biten är 20 cm på längden och 10 cm på höjden, biga den biten vid 10 cm.


Då har jag klätt mitt kort med cardstock och mönsterpapper från maja design.
Och på den lilla biten innan det sista pappret kommer på klistrar ni på ett band - så kan ni stänga kortet sedan.

Och nu det roliga kvar - att dekorera ;)

Så här blev mitt kort


Nu önskar jag er en härlig helg
Kram Johanna Bergstrand DT


Material från fru limegrön

Papper från maja design
Cardstock
Trassel
Blommor från prima
Flaska
Text från Tim Holtz
Stjärnor från wycinanka
Fågel från scrappberry
Bling från papermania

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar