2017-03-18

Glad Påsk! Inspirationsbidrag till Fredagsmys #4

Lördag och solen lyser där ute och vi har haft några härliga dagar i Stockholm nu. Våren känns närmare och med den kommer ju Påsk. Jag ville skapa efter fredagsmys #4 bingobricka och funderade en stund innan inspirationen satte fart. Eftersom jag alltid måste hitta på något liiiite annorlunda så började med att altra ett.... japp ett påskägg. På med Gesso så det tidigare mönstret såldes samt så att mosterns skulle fästa. Sedan kikade jag på brickan för att säkerställa vilken rad jag skulle ta... Men efter lååååååång tid av funderande och mistande fick det bli så att jag helt enkelt gjorde hela brickan. Hahaha som vanligt när jag är igång. Först visar jag den härligt våriga bingobrickan och sedan kommer mitt alster efter :-)
 

Visst är den härligt, svårt att inte sätta sig direkt för att skapa eller hur :-)

Här kommer mitt ägg och det blir två bilder då jag vill att alla rutor ska presenteras på bild ;-)
 
 
Annars har jag som sagt lyckats med alla runtom. Om vi börjar från toppen så har jag mistat ägget, fjädrarna och blommorna i lila. Sedan har vi ju små kycklingar som trippar längs texten. Fjädrar sitter arangerade uppe till höger och spets har jag fäst längs övre delen av äggets kant. Gult har jag mistat på ägget, fjädrar och blommor och äggen - ja det får reprensenteras av ägget :-D Kaninerna hoppar tillsammans med kycklingarna och som var det påskliljan.... Ja som man kan se så hade jag ingen påsklilja så det fick bli en liten journaling text längst nedre basens kant. Sist av allt så ser man ett litet trådtrassel i grönt under blommorna :-)

Hoppas ni också blir lika inspirerade av bingobrickan på Fredagsmys #4 som vi på DT teamet och kika in och på länken och va med och mys med oss :-) 


DT Lillian
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar