2017-03-04

Ett shaker card i mixed media style.

Hej alla härliga bloggläsare idag är jag som bloggar här igen och jag tänkte visa ett kort som jag gjorde till min älskade vän självaste Linda (Fru Limegrön) till hennes födelsedag. Jag har dessvärre inte träffat henne på länge och har då inte kunnat lämna över kortet men jag väljer att visa det här i alla fall :-)


Jag har använt Rainbow Colors fast jag valde att strö liiiiite pulver av fyra färger (röd, blå, gul och självklart grön ;-) hmmm undrar varför) på mitt underlag. Sedan mistade jag på det och la papper efter papper (tre stycken) innan jag fick det att bli som jag ville.


Jag använde en av de fantastiska diesen av Tim Holtz och sedan limmade ett plast ark under hela pappret. Jag limmade sedan ihop tre lager med papper i remsor som jag sedan fäste mellan det och kortbasen. Innan jag limmade ihop dem färgade in ett papper med grön Rainbow color och sedan vevade jag ut ett par av det minsta hjärtat i settet. Jag la de och några silver paljetter vid nätet sedan fäste jag fast det med kortbasen.
Sedan var det dekorering kvar, jag valde en sticker från 13 Arts sticker sheet, och fäste det på en bit cardstock. Jag klippte den till en vimpel och böjde till den och limmade fast den. På med några blommor och mitt shaker card var klart :-)


Jag har använt:
Blommor - finns i butiken

Krmizar DT Lillian

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar