2017-03-05

ATC kort med bla 13 Arts

Hej på er!

Idag vill jag inspirera er att göra ATC kort.  Det betyder artist trading cards och är små kort som man byter med andra scrappare. Det finns egentligen bara tre regler du bör hålla dig till, de två första är faktiskt de viktigaste: Den första är storleken! En ATC är alltid 2½x3½ tum (dvs 6,35x8,89 cm). Den andra regeln är att de bara får bytas elle ges bort, ALDRIG säljas. Den tredje regeln är att de ska vara så platta att det går att förvara i plastfickor för samlarkort

Jag är med i en swapp denna månaden med just atc kort och temat för dem var mix media, så sagt och gjort ;)


Så här blev dem när dem var färdiga, men jag tänkte att ni kanske ville veta hur jag gjort från början *ler*


Jag har choppboard papper hemma så jag skar ut mina kort i det, grundade dem med gesso och lät det torka. Sedan drog jag ut lite kritor (dem jag använt heter gelato) men det finns en mängd olika. Jag sudda det med babyservetter (dem som redan är blöta i förpackningen)
Sedan tog jag lite panpastel.  När allt var torrt så gick jag på med masker och modeling paste.
Och så va det dax att torka igen, man kan använda embossingfönen ;)



Efter det öppnade jag en mistflaska från 13 arts och droppade ut lite färg och sprutade med vatten så det rann ut - blev en härlig effekt. När allt var torrt - så stämplade jag med stazon.

och nu börjar det roliga - att dekorera



Jag använde papper från 13 arts och från en bok, chippboard från wycinanka ( den lilla fjärilen) och den fick på sig lite glitter. Ostduk, lite dekoration från 13 arts och så den härliga textremsan från Tim Holtz, så användbar.

Jag hoppas ni vill prova på att göra egna Atc kort.




Nu önskar jag er en härlig söndag.

Många kramar Johanna Bergstrand Dt


Material från fru limegrön

Ostduk
13 Arts dekos 
13 Arts mist
13 Arts papper
13 Arts modelingpaste, gesso
13 Arts lim
Tim Holtz stickers
Stämpeldyna stazon
Mask
chippboard från wycinanka
Gelatos

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar