2017-02-05

TMNT mixed media LO

Idag är söndag och vanligfall är det DT Johanna som brukar ha sin bloggdag men denna helg behövde jag göra ett byte pga vardagliga saker som kom lite ivögen för att hinna med ett inlägg i går lördag som är min egentliga bloggdag. Jag blev så glad att Johanna kunde byta men idag tänkte jag alltså visa en LO som jag har gjort på min son (och min dotter som var sällskap) när han fick träffa två av fyra av sina största idoler Teenage Mutant Ninja Turtles på Stinsen i höstas. Det är med lite vemod och lycka jag har gjort den här LO:n då dagen innan 2/9 fick han sin största propp någonsin i storhjärnan men blev hemskickad med orden "att allt ser bra ut". Måndagen efter (5/9) ringde hans Neurolog DR och berättade att han fått den största proppen någonsin (han hade tidigare fått 12 småproppar i storhjärnan och 4 i lillhjärnan). Men usch och fy nu tittar vi på LO:n tycker jag och jag fokuserar på hur lycklig han var att få träffa Donatello och Michelangelo <3 
Jag började med ett mixed media papper från Studio 75 och mistade med 13 Arts "Chalk Celadon" på lite avstånd. Sedan tog jag stencilen "Stars" från 13 Arts och mistade med samma mist fast på nära håll. Sedan vevade jag ut siffror i lila och orange cardstock från Sizzix TH nyare dies "Stencil numbers" och limmad runt de platserna där fotona skulle sitta. Jag stänkte över de gröna områdena med 13 Arts "Splash White" Jag vevade sedan ut kugghjul från Sizzix TH "Gearhead" i mixed media papper och embossade dem med Stampendous "Aged Teal" för att få de att se lite rostiga ut och såklart som metal. Jag tog lite ostduk och mistade med 13 Arts "Pearl Violet" och limmade fast med "Tacky Glue". Jag fäste några av gearheadsen på fotona som jag hade limmat fast på spegeln. Sömmen runt speglarna ritade jag förhand. Wychinanka chipboarden använde jag först Ranger Dabber "Sunset Orange" och sedan tog jag 13 Arts "Splash Violet Glitter" och droppade högst upp på "Moments" så det skulle se ut lite som det rann ner över det orangea. Sedan var det bara att limma allt på plats och det sista jag gjorde var att skriva lite journaling samt dagens datum som fotona är tagna.

Lite närbilder:
 

 

Jag har använt dessa saker från Fru Limegrön (ostduken kom inte med då jag använde det sista i förpackningen)
 
 
Studio 75 - Mixed Media Cardstock
Wychinanka - Moments to life for (slut i lager)
Ostduk - Finns i fysiska butiken

DT Lillian

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar