2017-02-25

En kärleksfull LO

 


Hej alla underbara bloggläsare idag är det lördag och jag som bloggar här hos Fru Limegrön. Just denna härliga lördag tänkte jag visa en LO som jag har gjort med mina fantastiska barn. Just den dagen jag skulle sätta mig och pyssla lite så blev jag lite extra inspirerad av dagens DT inlägg hos 13 Arts och ville lifta den. Jag började med ett svart cardstock och grundade snabbt med Clear Gesso. Sedan blandade jag en lite del med Modeling paste med pigment powder pink och en liten del med turquise. Sedan använde jag stencilen •••••••••• och använde vit Modeling paste och den färgade lite här och där. Sedan tog jag stencilen "tattered gritt" och modeling paste runt där jag skulle ha fotot. Sista stencilen "Hearts" använde jag sporadiskt med de två färgade pasten runt området vid fotot. Sedan tog jag fram mina SPLASH, jag använde Glitter Pink, Glitter Turquoise, Glitter Black och stänkte på hela LOn. Jag limmade fast mitt foto på en bit chipboard, mistade lite trassel med Pearl Pink och Pearl Turquise Light och limmade så det hamnade under fotot. Jag grundade två chipboard från 13 Arts His and Hers och grundade med vit gesso och titeln färgade jag sedan in med Splash Glitter Turquoise och lite Splash Glitter Pink. När allt var på plats så stänkte jag med lite vit gesso över hela LOn. 

Så här blev den när den väl var klar:


Lite närbilder:

 


 


 


Jag har använt:

13 Arts - Gesso Clear - slut i lager
13 Arts - Modeling Paste - slut i lager
13 Arts - Stencil Polka-Dot
13 Arts - Stencil Tattered Grid
13 Arts - Stencil Hearts - slut i lager
13 Arts - Pearl Pigment Powder Rose Violet Red
13 Arts - Pearl Pigment Powder Green Blue 
13 Arts - Splash Glitter Turquoise
13 Arts - Splash Glitter Pink
13 Arts - Splash Glitter Black
Trassel
13 Arts - Mist Pearl Pink
13 Arts - Mist Pearl Turquoise Light
13 Arts - Chipboard His and Hers - slut i lager
13 Arts - Gesso White  -slut i lager

Kramizar DT Lillian

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar