2017-01-25

Rainbow colors


13@rts har helt underbara vattenfärger i pulverform men när jag tittar ner i lådan med mina färger ser det ut ungefär som på den här bilden... Och då går det inte alls lika fort att hitta rätt färg som jag vill att det ska! Dessutom är vissa av färgerna duo färger vilket betyder att det finns två nyanser i färgerna. Och det kan ibland vara lite svårt att se framför sig tycker jag, att föreställa sig alltså.
Så jag tog fram mina punchar och hittade en rund som passade på locket på mina färger och stansade ut till alla färger. Sen strödde jag på färg och sprayade på med vatten.
När det torkat ordentligt var det bara att limma fast färgproverna på locken så nu kan jag snabbt få exakt rätt färg och behöver aldrig tveka på hur det kommer att se ut på pappret.
När jag var klar gjorde jag precis samma sak med mina mister.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar