2017-01-29

Fantastisk från Wycinanka

Hej på er!

Idag vill jag visa ett kort med härlig chipboard från Wycinanka.


Givetvis så har jag med lite blommor och så härliga microbeads i glasflaskan *ler*
Blomrankorna har jag satt lite glitterlim på - hoppas det syns.








Jag har gjort ett åååå har glömt vad det heter just nu, men det är en väldigt enkel vikning.
Just mina mått är 12cm * 12 cm, men du kan göra vilka mått du själv vill ha på ditt kort
 och så klipper du av ena sidan.
Mönsterpapper har jag tagit 11,7 * 11,7 cm och skärt av på mitten.
Jag har även chalkat kanterna ( stort för att vara mig, då jag inte gör sådant i vanliga fall ;)


så sätter man på sitt mönsterpapper och så limmar man endast i nederkant på den första fliken (den som redan sitter på pappret) sedan limmar du på den andra fliken (då limmar du nederkant och sidokanten.

DÅ ser det ut så här  och jag har även dekorerat det  och gjort en liten tag till ;)







Jag hoppas ni hängde med på hur jag menar - detta är en väldigt enkel vikning ;) så testa!


Nu önskar jag er en härlig dag.

Många Kramar Johanna Bergstrand Dt



Material från fru limegrön

Papper från pion
Chipboard från wycinanka ( ranka, ordet fantastisk)
Blommor
Glasflaska med microbeads
Tårtpapper
Glitterlim

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar