2017-01-22

Ask med pion papper

Hej på er!

Min dotter och jag har knåpat ihop en ask med underbara pionpapper.
Min dotter har influensa, så jag ville pigga upp henne lite, så jag frågade om vi skulle pyssla tillsammans *ler*  och det ville hon.

Vi öppnade lådan med saker från fru limegrön och valde vad vi skulle ha på asken.
Jag visste redan att den skulle vara rosa, en väninna fyller år snart och önskar sig saker i rosa



När jag gör en pappersask; Bestäm storleken på den och skär ut 2 st lika dana papper, så utgår jag alltid från att biga 2 cm in på underdelen, spelar ingen roll hur du vill ha din ask (storlek) utan biga 2 cm runt alla sidor.
Locket bigar jag 1,8 cm runt alla sidor - då passar det precis att sätta över botten.
Så ser ni hur jag klippt och så viker jag in kanten och limmar på varje sida.
Svårare än så är det inte att göra sin egna ask.


Då blir det så här när det är färdigt ;)




Material vi använt från Fru limegrön
Papper från pion, både det rosa, klipparket och fjärilar
Fjärilar fick lite glossy accent på sig
Chipboard från wycinanka
Vita blad rankor - räknas nog som band
Rosor
Trassel
klocka

Nu önskar vi er en härlig dag
Många kramar Johanna Bergstrand Dt och Celia




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar