2016-12-24

Julafton hindrar inte inspirationen här :-)

God Jul alla underbara pysslare och bloggläsare :-) Idag är det julafton och själv så är jag uppe hos mina föräldrar för att fira jul och mysa med mamma och pappa och resten av familjen. För det är julen för mig, att få vara med min älskade familj och bara njuta av all kärlek som ryms i den. Vad är julen för er?
Men då det är julafton innebär det också just i år att det är min bloggdag här hos Fru Limegrön. Jag tänkte visa en canvastavla dom jag har gjort till mina föräldrar som är tänkt att vara som en display av det årliga julkorten på deras barnbarn. På tavlan de får är det åretskort på mina barn, en lite äldre från kusinbarnen och en stand in från yngsta systern då de inte har något barn men en härlig apa med älgkompis. Som vanligt är det 13 Arts och Wychinaka som är huvudingredienserna :-).
 
Lite närbilder på blommorna och bären som har kommit in i butiken:
 
 

En liten närbild på Wychinanka som jag har altrat lite, på ramen har jag klippt ut själva hörnet och även klippt bort blommorna sedan grundade jag med Gesso innan jag embossade med Chunky Gold från Stampendous. Flingorna limmade jag på efter att jag hade grundat de med Gesso och sedan "målat" med Pearl Powder - Twinkling Pearl blandat med Acrylic Liquid Medium.
 

Jag har använt:
13 Arts - Stencil Aria Song, slut i lager men kommer snart
13 Arts - Acrylic Liquid Medium, kommer snart
13 Arts - Sentiments, kommer snart upp i webbshoppen 
Blommor och bär - Finns i fysiska butiken men kommer sanart i webabbitiken.

Varma julkramar Lillian



1 kommentar:

  1. Vilken toppen idé.
    Julen för mig är som för dig, gemenskapen med familjen.
    Stor kram till dig 💜

    SvaraRadera