2016-12-31

Canvas kort

Idag är det Nyårsafton och inatt välkomnar vi 2017 och jag hoppas det blir ett kanon bra år för oss alla. Men nyårsafton innebär också lördag i år och då är det ju min bloggdag här hos Fru Limegrön. Jag har fått både julafton och nyårsafton och hoppas att det finns några därute som vill hitta lite inspiration trots helgdagarna. Idag tänkte jag visa en Canvas jag valde att göra ett kort av. Det är en av de tunna sorterna som inte är spända på träram utan limmade på en pappskiva och heter målarram. Jag har använt 13 Arts produkter och Wycinanka och Fru Limegröns härliga blommor och trassel.
 
Mönsterpapret från Glitz har jag höjt upp på en tjock kartongbit och den vackra damen och texten kommer från His & Hers Sticker Collection. Jag valde att klistra henne på vit cardstock och klippa ut henne i en cirkel som jag sedan distressade med TH paper distresser. Jag målade hennes rosor med misten jag använde. Sedan limmade jag damen på ett cirkelformat mini kort och satte en magnet mellan. Som avslutning när blommor och trassel var på plats så stänkte jag med svart splash över allt. Texten limmade jag fast sist av allt. 
 
De stora rosa blommorna var vita från början och sedan sprayade de med samma mist som ramen och bakgrunden.

Jag har använt:
13 Arts - Gesso white
Trassel
Blommor - kommer snart till webbshoppen 

2 kommentarer: