2016-11-21

Lampskärm

God morgon allihopa, hoppas ni har haft en trevlig helg!
Det har varit väldigt mycket i skolan den senaste tiden vilket har gjort att jag har lagt mitt bloggande här lite på sidan. Men nu har det börjat lugnat ner sig och jag börjar därför att blogga igen idag. Min lampskärm som står i fokus idag är en helt vanlig hatt. Denna hatt hittade jag på en loppis i somras när jag var på Åland. Jag kände direkt att denna hatt måste jag göra något coolt med och det blev därför en lampskärm. Jag har använt mig utav foam för att få till lappstrukturen på hatten. Denna foam är väldigt bra att använda då den är böjlig. När jag hade fått dit mina foam bitar i ett lappande mönster så började jag att grunda hela hatten med svart gesso. Gesson jag har använt mig utav är från 13 Arts. Det är en väldigt prisvärd gesso och den är tjock vilket gör att den lätt ger ett täckande lager vilket jag tyckte var bra till detta. Till sist när jag hade grundat hatten så tog jag texture luxe på mitt finger och kletade ut det runt på hela hatten. Jag lade bara ett tunt lager som skulle ge en metall look. Denna teknik kan man givetvis använda på lite alla möjliga saker. För några månader sedan visade jag en flaska jag hade gjort. Den är gjord på exakt samma sätt. Missade du det inlägget så finns det HÄR. Nu lite bilder!





Jag har använt:
Hoppas ni fick lite inspiration och fick någon idé om vad just du kan göra med t.ex. en flaska eller hatt du ändå hade tänkt slängt. Hoppas vi ses nästa måndag igen!

Glada hälsningar DT - Linus

1 kommentar: