2016-11-19

Ett litet jul kort...

Lördag och min bloggdag här hos Fru Limegrön. Snön har kommit och gått igen men kylan håller sig kvar och jag hoppas att snön kommer tillbaks så Tomten kan landa med kälken när han kommer om drygt en månad. Idag tänkte jag visa ett julkort som jag gjorde en av alla underbara torsdagar som jag har lyxen att sitta och pyssla hos Fru Limegrön. Vi hade bestämt att vi skulle pyssla efter tema just den torsdagen och temat var annorlunda kortvikningar. Totalt gjorde jag fem julkort varav tre var likadana och små men roliga. Men idag tänkte jag visa ett av korten som var lite extra skoj då jag trodde det var ett annat kort när Linda (Fru Limegrön) sa att hon gjorde det. Det är nämligen ett double slider card, jötte roligt och lite busigt. Jag trodde det var det vanliga med en plast remsa och två kort varav det ena dras upp och då kommer det andra fram under till. Men när Linda visade kortet när det var klart så var det inte alls det kortet och ingen plast behövdes ;-). Är ni nyfikna nu?

Jag använts vit cardstock som bas från ScrapBerry's och mönster papret är Maja Design från förra året "Home for the hollidays. Jag älskar dessa underbara per padsen från Maja Design, de är enormt vackra och så tycker jag om att de har cut-aparts i dom som man kan ha som "profilbild" istället för en stämpel som jag annars brukar ha på julkort och alla andra sorters kort.
Nu ska ni få kika på vad som händer när man drar i den lilla blåa taben:
Texten på den stora tagen emobssade jag med härligt glittrigt embossingpulver.
På det gulliga lilla meddelande som dyker upp passade jag på att skriva hälsningen från min lilla familj :-)

Jag har använt:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar