2016-10-15

Ytterligare en Canvas tavla med 13 Arts produkter

Då var det lördag igen och min blogg dag. Idag tänkte jag visa den andra tavlan jag gjorde inför Stockholm Scrapmässa och Träff. Denna är som sagt 15x15 cm (6"x6") och andra tavlan i serien med tre.

Den här tavlan har jag använt Metallic akrylfärgerna och jag valde Turquiose och Guld. Jag började med att grunda tavlan med gesso och sedan tog jag Stecilen "Tattered grid" från 13 Arts tillsammans med modeling paste, jag fönade så det torkade lite snabbare i vanlig ordning. Innan jag började måla la jag upp lite av färgerna på mitt underlag från Ranger, jag använde en vattenpensel och spädde ut färgen med när jag målade på tavlan. Jag tog lite papper och baddade av färgen lite här och där då jag inte ville att det skulle vara för stark färg över hela tavlan, då trots vatten så är dessa färger fantastiska i sin kulör. Jag valde ut mönsterpapper från 13 Arts "Out of the Blue" och klippte de i mindre bitar och distressade kanterna med mitt trogna distress verktyg från Rangers. Det två understa papperna limmade jag direkt på canvasen och de två andra monterade jag på chipboard innan jag limmade fast de med i ett kluster. Jag klippte en lite bit ostduk och drog isär den innan jag färgade den med guld metallic och limmade fast med gel medium. Jag tog en av stämplarna i setet "Project NL - Spår" från Marianne Design och svart dyna och stämplade lite på olika ställen runt tavlan. Högst upp fäste jag mitt foto efter att även det blivit distressat och monterat på chipboard. Jag valde en chipboard ram från Wycinanka och målade den med gesso och stämplade en några fotspår innan den fick limmas på plats uppe på fotot. Sedan var det bara dekorering kvar. Jag valde Splash Black och täckte över mitt foto med en bit papper innan jag splashade över tavlan. Efter det tog jag gel medium och limmade fast Gold Hollogram Glitter och lite Yellow Grit på lite olika ställen runt fotot och guld glittret limmade jag även lite på ramen. Som titel valde jag Stencilen "My letter" och tog en dutt och svart stämpeldyna och duttade på stencilen på ett av orden (Timeless).


Här kommer tavlan:


En liten närbild på Gold Hologram glitter:

 Här ser man ostduken och Yellow Grit samt den snygga stencilen Tattered Grid:

 En närblick på ordet från "My Letter" stencilen och några fotspår:


Jag har använt:
Canvas 15x15 cm
13 Arts - Stencil - Tattered Grid - tyvärr slut i lager just nu men kommer komma in igen.
13 Arts - Stencil - My Letter - tyvärr slut i lager just nu men kommer komma in igen.
13 Arts Modeling Paste - kommer upp i webbutiken inom snar framtid
13 Arts Metallic Turquiose
13 Arts Metallic Old Gold
Vatten pensel - slut i lager
13 Arts "Out of the Blue" paper pad - kommer upp i webbutiken inom snar framtid
Tim Holtz - Paper Distresser
Ostduk - finns i fysiska butiken men kommer upp i webbutiken inom snar framtid
Stämpel - Spår
Memento - Tuxedo Black
Wycinanka - Finns i fysiska butiken
13 Arts - Gold Hologram Glitter - kommer upp i webbutiken inom snar framtid
13 Arts - Yellow Grit- kommer upp i webbutiken inom snar framtid

DT Lillian


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar