2016-10-10

Lena Lindström inspirerar som gäst-DT


Lena Lindström Inspirerar som gäst-DT!

Lena Lindström kommer att inspirera oss fyra måndagar framöver nu med fantastiska Mixed Media alster där hon använt sig av 13Arts härliga produkter. Så här skriver hon om sitt första alster;

"Här kommer mitt första alster. Jag har använt en anteckningsbok och grundat den med vit gesso. Sedan använde jag stenciler från Tim Holtz för att bygga en struktur i bakgrunden. Jag stansade ut en klocka och limmade fast den med gel medium. Målade även den vit. Valde ut ett citat i chipboard som jag också målade vitt. Limmade fast även citatet och lät torka väl. Sprayade boken med Pearl green, Pearl turquoise light och Pastel pink. Skvätte sedan splash ink i vitt och rosa på som en sista touch!"

  
Detta har Lena använt sig av;
Tusen tack för det Lena och ser fram emot fler fina alster ifrån dig nästa vecka!

Kramar Linda och Gäst DT-Lena



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar