2016-10-08

En canvas tavla med 13 Arts produkter

Hej igen alla härliga bloggläsare, nu är det lördag och min blogg dag igen. Jag var som sagt på Stockholm Scrapmässa och Träff förra helgen och fick då äran av Fru Limegrön aka Linda att få hålla två demos för att visa de underbara produkterna från 13 Arts. Inför mina demos ville jag har några exempel för de som kom att kika och känna på vad jag pratade om. Lördagens demo var med Rainbow colors och då skapade jag två LO´s att visa som ni kan se i mitt torsdagsinlägg. Men söndagen skulle jag visa (prata om) alla de andra fantastiska produkterna från 13 Arts och då fick det bli en liten serie med tre små canvas tavlor som alla mätte 15x15 cm (eller 6"x6" som jag själv säger då jag jobbar i inch jämt) Den första tänkte jag visa idag och i mina närmast kommande inlägg kommer de andra två att presenteras.

Den första tavlan har jag använt Pastel misterna på och jag valde Pink och Mint. Jag började med att grunda tavlan med gesso och så var det dax för misterna. Jag älskar hur fin misten var och hur fantastiskt de båda misterna blandades med varandra där de möttes. I övre och nedre vänstra hörnen mistade jag med Pink och och i det högra nedre hörnet mistade jag med Mint. Sedan tog jag Stecilen "Tattered circles" från 13 Arts tillsammans med modeling paste, jag fönade så det torkade lite snabbare. I det nedre högra hörnet tog stecilen med små fjärilarna från 13 Arts och lite gesso och duttade över den. Jag tog en stämpel utan akrylkloss och svart dyna och duttade lite på olika ställen runt där fotot skulle vara och i övre vänstra hörnet. Jag valde ut mönsterpapper från Scrapberry's, jag tog tre olika och klippte de i lite mindre bitar och distressade kanterna med mitt trogna distress verktyg från Rangers. Det understa pappret limmade jag direkt på canvasen fast under det limmade jag fast en del av en doily, de nästa två monterade jag på chipboard innan jag limmade fast de med i ett kluster. Höst upp fäste jag mitt foto efter att även det blivit distressat och monterat på chipboard. Jag valde en chipboard ram från Wycinanka och målade den med gesso innan den fick limmas på plats uppe på fotot. Sedan var det bara dekorering kvar. Jag tog två olika Splash både Pink och White och täckte snabbt över mitt foto med en liten bit papper innan jag splashade över hela tavlan med båda två om vartannat. Efter det tog jag gel medium och limmade fast mina blommor och lite Silver Microspheres som jag limmade fast på lite olika ställen runt blommorna. Jag tog även Decorative Beads Cream 7mm och limmade med gel medium runt blommorna och till sist limmade jag dit några Decorative Crystals Clear Pink även de med gel medium. Jag tog även Acrylic Liquid Medium och White Iridescent Glitter (1). Som titel valde jag Stencilen "Always the music" och tog en dutt och svart stämpeldyna och duttade på stencilen tills orden var på plats.


Här kommer tavlan:



Lite när bilder på allt små pynt:





Jag har använt:
13 Arts Gesso - White - Kommer upp i webbutiken inom kort
13 Arts Mist - Pastel Pink
13 Arts Mist - Pastel Mint
13 Arts - Modeling Paste - Kommer upp i webbutiken inom kort
13 Arts Stencil - Tattered Circles
13 Arts Stencil - Always the Music
13 Arts Splash - Pink
13 Arts Splash - White
13 Arts - Gel Medium - Kommer upp i webbutiken inom kort
13 Arts - Acrylic Liquid Medium - Kommer upp i webbutiken inom kort
13 Arts Decoration - Silver Micropheres - Kommer upp i webbutiken inom kort
13 Arts Decoration - Decorative Beads Cream 7mm - Kommer upp i webbutiken inom kort
13 Arts Decoration - Decorative Crystals Clear Pink - Kommer upp i webbutiken inom kort
13 Arts Decoration - White Iridescent Glitter (1) - Kommer upp i webbutiken inom kort
Studio75 - Alice's Dreams
Nellie Snellen - Doily
Wychinaka - ram swirls





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar