2016-10-29

En altrad burk med 13 Arts produkter...

Hej alla mysiga blogghoppare, idag är det lördag och min bloggdag här hos Fru Limegrön. Just idag ska vi ha Halloween party här hemma och dottern har bjudit in klassen. Totalt 22 barn ska vi lyckas underhålla i kväll men som tur är har vi hyrt kvarters lokalen med stor yta för barnben att springa runt på. Men nu till lite pyssel som inte har med Halloween att göra :-)

Jag har använt en tom burk (en tom Caprice burk) till mina penslar bla. Men härom dagen fick jag för mig att göra den lite mer passande för dess nya innehåll:

Jag började med att grunda den med 13 Arts "Gesso White", den är väldigt tjock och jag behövde ca 2 ordentliga lager när det hade torkat tog jag fram 2 stenciler från 13 Arts och 13 Arts "Modeling Paste" och skapade lite struktur på burken. När allt var tort igen tog jag 13 Arts "Gesso Black" och målade lite här och där.  Jag valde även ut ett Wycinanka sentiments som jag tyckte skulle passade på min burk och grundade med Gesso White. Sedan sprayade jag med 13 Arts misterna "Pearl Turqouise Light" och "Pearl Sky Blue". Wycinanka ordet målade jag med resterna av misterna från burken så den blev härligt pärlskimrande i turkost och blått. Då misterna inte syntes så mycket på det svarta på burken så valde jag att måla med 13 Arts akrylfärger "Metallic! Turquiose" och "Matallic! Blue" på de svarta ställena.  När burken hade torkat så limmade jag fast två Doilies som jag först rev i två tre bitar och skrynklade ihop för att sedan limma på plats med 13 Arts gel medium. Sedan var det bara att sätta igång och dekorera. Jag tog en "Cherry Blossom - Pink" från Scrapberry's och klippte i tre delar innan jag limmade de på dolieserna.  Jag tog en ram i resin från ScrapBerry's  och limmade fast med 13 Arts gel medium på övre delen på burken. I den limmade jag in 13 Arts "Decorative Beads - Cream 3 mm" och "Fine-Grained Grit Faded Pink" med gel medium. Jag limmade även dit en liten vit ros som jag limmade 13 Arts "White Iridecent Glitter (2)" som har glitter i blått i sig med 13 Arts "Acrylic Liquid Medium". Efter det tog jag en liten glasflaska charm och fyllde med 13 Arts "Decorative Beads - Cream 3 mm" och "Fine-Grained Grit Faded Pink" och "Blue Hologram Glitter 1HEX" den fäste jag sedan med gel medium längs ner på burken. Som sista detalj virade jag Jutesnöre två varv högt upp på burken och fäste en charm 2016 på som jag först målade med med Lumiere "metalic Rust" och sedan limmade jag fast mitt sentiment.


En liten närmare bild på glasflaskan med de fina innehållet och hur mysigt det blir med beads och grit tillsammans :-)

Den fylda ramen och rosen med det jätte fina glittret i blått och den lilla charmen 2016.


Den fina texten från Wycinanka i härligt skimmer.

Jag har använt:

13 Arts - Gesso White - Tyvärr slut i lagret med kommer tillbaks
13 Arts - Stencil - Postcard
13 Arts - Stencil - Shapes-Flying
13 Arts - Modeling Paste
13 Arts - Gesso Black
13 Arts Mist - Pearl Turquise Light
13 Arts Mist - Pearl Sky Blue
Wycinanka - Ord - Live the moment - Finns i fysiska butiken
13 Arts - Akrylfärg - Matallic! Turquoise
13 Arts - Akrylfärg - Metallic! Blue
13 Arts - Gel Medium
Nellie Snellens - Doily
ScrapBerry's - Cherry Blossom - Pink
ScrapBerry's - Resin - For Wedding
13 Arts - Colored Fine - Grained Grit- Faded Pink
13 Arts - Decorative Beads - Cream 3mm
13 Arts - Acrylic Liquid Medium - Tyvärr slut i lager med kommer tillbaks
13 Arts - White Iridecent Glitter (2) 0,4mm
Darice - Glasflaskor - Charms
13 Arts - Blue Hologram Glitter 1HEX
Charm - 2016 - Finns i fysiska butiken

Skriv gärna en kommentar, kram DT Lillian

2 kommentarer: