2016-10-22

Den sista av tre canvas tavlor med 13 Arts

Hej igen, nu var det lördag och här hemma är det väldigt grått och blåsigt denna morgon. Men idag tänkte jag visa den sista av mina tre canvas tavlor som är skapade med 13 Arts produkter. Jag älskar verkligen dessa fantastiska produkterna, de är rika i färgen och till enormt bra priser. De är lätta att jobba med och har så många olika delar. Allt från mister till akvarellpulver och akvarellfärg. 13 Arts gesso är tjock och täcker bra, deras modeling paste är jätte härlig att jobba med och Acrylic Liquid Medium samt Gel medium fäster kanon bra. Men nu till tavlan och de härliga produkterna jag har använt på den.

På denna tavla ville jag testa de underbara pearl misterna. Jag började med att grunda med gesso i vanlig ordning och sedan tog jag Pearl Turquise Light och Pearl Pink som mina bas färger. När de hade torkat så gjorde jag prickar med Pearl Silver. Jag kände att jag ville ha en tredje lite brytande färg som matchade både rosa och turkost och valet blev gul. Jag blandade modeling pasten med Rainbow color Yellow Lemon och Yellow Amber och använde stencilen "Happiness" och sedan tog jag svart stämpel dyna tillsammans med en "skumkudde" och tog ordet Family på stencilen "My Letters" och duttadde dit ordet runt hela ramen. Sedan var det dax för foto och dekorationer. Jag började med att klippa papper från 6"x6" padet "Out of the Blue" och sedan rullade jag de till små "sugrör" och limmade de så de stack ut under fotot. Fotot limmade jag på två små bitar av samma mönsterpapper som sugrören och innan det så skrapade jag alla kanter med Tim Holtz Paper Distresser. Sedan tog jag den underbara Cherry Blossom - Pink och klippte isär den lite och limmade den sedan på plats runt fotot. Tog några rosor från min privata stash och dekorerade klart tavlan med de och ett svart papperssnöre från min privata stash. Jag avslutade med att stänka med Splash Black över hela tavlan.


Här ser man lite närmare hur Pearl Silver lägger sig över/tränger undan den färgade misten. Jag skruvade bort spraymunstycket och använde dess slang för att göra prickarna med silver över hela tavlan.


En närbild på hur fantastisk strukturen blir med Modeling Paste och Rainbow colors. Älskar den lilla bonusen med Rainbow colors att de både färgar in fantastisk bra och att de har som små sandkorn i sig som skapar struktur lite gratis kan man säga. 

En närbild på de fantastiska Splash som skapar täckande akryl prickar med lite 3D effekt.

Jag har använt:

13 Arts Gesso - White
13 Arts Mist - Pearl Turquise Light
13 Arts Mist - Pearl Pink
13 Arts Mist - Pearl Silver
13 Arts Modeling Paste
13 Arts Rainbow Colors - Yellow Lemon
13 Arts Rainbow Colors - Yellow Amber
13 Arts Stencil - Family - Tyvärr slut i lager med kommer snart tillbaks
13 Arts Stencil - Happiness - Tyvärr slut i lager med kommer snart tillbaks
13 Arts Paper Pad - Out of the Blue - Finns i fysiska butiken och kommer snart upp i webbshopen
Tim Holtz - Paper Distressser
ScrappBerrys - Cherry Blossom
13 Arts Splash - Black

Kramiz DT Lillian

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar