2016-08-07

Använd dina restpapper - Del 2


Hejsan hoppsan!

Jag och DT-Lillian hade lite idétorka en dag när vi satt och pysslade ihop och utmanade då varandra till att använda våra restpapper. Det blev till och med så att vi använde oss av rester från samma pappersserie nämligen Birthday Wishes från Echo Park. Det är så kul att se hur olika vi skapar trots att vi använde oss av samma saker. Igår publicerade Lillian sitt kort och här har ni mitt;


Jag har alltid velat testa "Starburst"-tekniken men inte kommit till skott - men nu gjorde jag det äntligen. Jag använde mig av denna tutorial; 
http://www.sharoncheng.com/2014/05/starburst-patriotic-card-with-tutorial.html

Jag tyckte att det var lite svårt att få till spridningen snyggt och fick göra om kortet 2 gånger innan jag blev hyfsat nöjd. Jag behöver definitivt öva mer på denna teknik för det blir ju så snyggt när man väl får till det och variationerna är oändliga.

Idag har jag använt;

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar