2016-06-26

Huller-om-buller hylla ;-)


Hej hej!

Hoppas ni har haft en mysig midsommar! Vi har varit på landet och fiskat och hoppat små grodorna.

Idag har jag pysslat ihop en huller-om-buller hylla av Tim Holtz Configuration boxes i storleken 14 x 14 cm. Tidigare har jag gjort ett tittskåp av den största lådan så den här gången använde jag mig av de fem smålådorna som fanns kvar.



Jag valde att måla lådorna med vit gesso och därefter dekorera dem med saker man kan förknippa med mig och som jag gillar.

Låda 1: Metallcharm med glasboll som man kan fylla med valfria saker. Jag har fyllt den med en blomma från Scrapberry's. Glasbollen med blomman påminner mig om en prydnad mormor hade när jag var liten.

Låda 2: Fjärilar jag färgat och monterat på genomskinlig plast. Jag älskar fjärilar - det är sommar för mig.

Låda 3: Älg jag målat med Puffy Velvet och sedan värmt med embossingfönen. Till jorden har jag använt Texture Paste Graphite. Jag tycker älgar är maffiga djur och har till och med en älgtatuering...

Låda 4: Ram och ord från Scrapberry's samt "fotot" är från Scrapberry's pappersserie Holiday Romance - Day Dream. LOVE - Kärlek är livet!

Låda 5: Wycinanka Vimplar jag stämplat med Tim Holtz Documented med Hickory Smoke Distressdynan. Vimplar gör mig glad och ger lite feststämning tycker jag.

Hoppas ni fick lite inspiration från detta - om inte annat fick ni veta lite mer om mig som person.

Många kramar DT-Linda <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar