2016-06-25

En altrad klocka!

Idag är det lördag igen och min tur att blogga. I går fredag drog vi igång fredagsmys #12 och temat var havet. Jag och Linus var de två DT som fick göra inspirations bidragen och gissa om vad snabbt jag satte igång med mitt. Jag har haft Tim Holtz klockan hemma ett tag och äntligen fick jag sätta tänderna i den. Jag är ju väldigt förtjust i mixed media och fick nu chansen att leka med färger och annat skoj. Men nu till bilden (som ni har sett i utmaning iofs)


Jag har först målat klockan två gånger med gesso och sedan använde jag en mini blending tool och applicerade Ingvild Bolmes Ice Cold på klockan. Sedan skrev jag ut ett foto på mina två underbara barn i svart/vitt och penslade sen på decopagelim över hela bilden innan jag fäste  den på en chipboard bit i samma storlek på cirkeln som klockan. Sedan applicerade jag även Cold Ice på himlen och använde en tops med lite vatten för att tvätt bort stämpelfärg som kom på barnen. Sedan limmade jag fast snäckor och pärlbandet och den var klar!

Jag har använt:
Klocka  -Tim Holtz
Gesso
Stämpel färg - Ingvild Bolme -Cold Ice  Just denna färg finns inte kvar i butiken men många andra fina färger
Mini ink blending tool - Ranger
Decopage lim
Chipboard
Snäckor och pärlband kommer från min egna stash


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar