2016-05-28

En doptavla

Äntligen lite värme ute och solen gör ju så att man känner sig både gladare och piggare. Idag är det lördag och min bloggdag här hos Fru Limegrön, jag tänkte visa en lite annorlunda doptavla som jag fick beställning på. Den skulle vara till pojke och gärna visa att han kommer från både Thailand och Svenska Runmarö. Jag röjde rund bland alla underbara Wycinanka och med Mönsterpapper, akrylfärg, embossingpulver och lite twine så fick jag ihop en tavla som beställaren blev väldigt nöjd med. Jag använt Wycinanka Tåg, Tags - It's a boy, solsemester och elefanter, jag gjorde även en sjöstjärna i lera och med hjälp av en mould gjorde jag även en snäcka.


På tåget valde jag att använda mönsterpapper, den lilla It's a Boy tagen målade jag med vit gesso och elefanten och palmen målade jag med akvarellfärg. Elefanten pryddes även med en liten bit carstock, twine och texture paste guld. Ankaret nere i nätet har jag emossat med Stampendous aged silver enamel.

Jag har använt:

Kramiz från DT Lillian

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar