2015-11-01

1:a blogginlägget från DT Lillian

Hej alla härliga scrappare!

Idag tänkte jag sparka liv i bloggen och visa en liten foto folio som jag har gjort.

Jag har använt vit cardstock till basen och Pion Design- Från mitt hjärta II 6x6. Alla papper är distressade med Distress Ink pad Brushed Corduroy Snöret som jag har använt kan man hitta i Fru Limegröns fysiska butik uppe på hyllan med alla vackra band. Nu till lite bilder på foto folion...




Framsidan på foto folion.


Första uppslaget och en liten hörnficka på insidan med plats för två tags och foton såklart :-)


Andra uppslaget döljer sig ett vattenfall med magneter :-)




En söt bild döljer sig längst ner ;-)




Övre flappen uppvikt och en liten foldout dyker upp :-)




Plats för många bilder och journaling :-)




Nedre flappen uppvikt och där finns ett kuvert med coinenvelop stängning.



Utrymme för många foton eller andra minnes saker :-)




Mitten uppslaget har "stacked pockets" och den översta når till botten så tagsen blir större och större :-)



För att kika på en filmad visning av folion kan ni kika in på Fru Limegröns YouTube kanal :-)



https://youtu.be/slz8qdg33kE



Produkter jag har använt:

























Det var allt från mig för denna gång och lämna gärna ett avtryck när kikar in :-)

DT Lillian


4 kommentarer:

  1. Jennie Lagerstedt2 november 2015 11:56

    Beundrar ditt tålamod Lillian! Så många fickor, sidor, kuvert och utrymmen! Men såååå vackert och en underbar present att få - och att ge bort såklart! Alldeles underbart.

    SvaraRadera
  2. Som vanligt som är du så himla duktig Lillian, jag har ju sett på nära håll det du skapar och jag är helt förundrad över det jag ser! Kram tjejen!

    SvaraRadera
  3. Ser jättefint ut, ett tips kan vara större bilder på det material du använt för just nu är det väldigt litet. Men jag gillade ditt skapande lilla fotofolion.

    SvaraRadera
  4. Jag såg den här live igår på Stockholms Scrapmässa och Träff. Den är helt underbar!!

    SvaraRadera